MiLa Personal Trainster

Welkom op de website van MiLa Personal Trainster.

 

Ben je op zoek naar iemand die je net dat ene zetje kan geven die nodig is om je doel te bereiken? Zoek dan niet verder, maar bekijk mijn website om te zien wat de mogelijkheden zijn die ik jouw kan bieden. Samen kunnen wij jouw doel behalen.

Zijn er vragen/onduidelijkheden of wil je nog wat meer informatie, neem dan gerust contact op via mail of telefoon

Wij zouden ons best weleens ontmoedigd kunnen voelen door alleen al de gedachte aan het woord “bewegen”. Maar het is gemakkelijker dan men denkt om verschillende manieren van bewegen in de dagelijkse routine op te nemen en de voordelen van meer bewegen te gaan inzien.

In plaats van een kortstondige actie kan meer bewegen een integraal deel van het dagelijkse leven zijn en ook hoe men tegen de wereld aankijkt. Zo wordt beweging juist leuk en verkwikkend, in plaats van een opgave.

Er is natuurlijk absoluut niets mis met regelmatige trainingssessies in de sportschool met behulp van gewichten, loopband of roeimachine – ook dat is een geweldige manier om fit te blijven – maar als u op zoek bent naar een andere vorm van inspiratie, zijn er vele manieren om van een gezondere routine te profiteren.

Als voorbeelden van aerobic-activiteit, wat in wezen elke matig intensieve activiteit gedurende een langere periode is, horen wij meestal over snelwandelen, hardlopen of teamsporten. Maar huishoudelijk werk is ook een manier om uw hartslag te verhogen en calorieën te verbranden; variërend van met de stofzuiger door het huis te gaan, de voorjaarsschoonmaak doen, eindelijk die kamer schilderen die u al zo lang wilde opknappen, de garage opruimen tot dozen naar zolder brengen. En tuinieren, zoals onkruid wieden of het gazon maaien, is niet alleen een positieve inspanning, het is ook een geweldige gelegenheid om in de frisse lucht in beweging te zijn.

Hier zijn enkele cijfers: slechts 20 tot 30 minuten ramen lappen, een uurtje bladeren harken, in het weekend de auto wassen, al deze activiteiten verbruiken ieder tot 100 calorieën.

De lengte van de meeste autoritten is minder dan anderhalve kilometer.

Met andere woorden, het is het overwegen waard om te voet te gaan. Het is goed voor het milieu en voor u, en het is ook iets wat u samen met familie en vrienden kunt doen. Loop of fiets eens een paar keer per week met de kinderen naar school of naar de winkels voor de dagelijkse boodschappen; het is een eenvoudige manier om een beetje meer fysieke activiteit in uw dagelijkse leven in te bouwen.

Stimuleer uw hele gezin, vooral uw kinderen, om mee te doen met deze nieuwe benadering van bewegen, het zal u allemaal nieuwe energie geven. Als u ze zover kunt krijgen om samen met u te gaan fietsen, zwemmen, of alleen wat rond te rennen in het dichtstbijzijnde park om stoom af te blazen, moet het u voldoening geven dat u uw kinderen het goede voorbeeld geeft en hen helpt voor de rest van hun leven goede en gezonde gewoonten te ontwikkelen.

Samen met andere mensen bewegen maakt het leuk en iets om naar uit te kijken. Door beweging te combineren met sociaal contact gaat u beseffen hoezeer het uw leven kan verrijken. U zult zelf gaan inzien hoe goed bewegen voor uzelf en iedereen om u heen is, en dat het niet iets is dat u vooral wilt vermijden.

Op al deze manieren kunt u dergelijke geleidelijke veranderingen aanbrengen die uw dagelijkse leven niet onderbreken, maar die op lange termijn zo’n positieve uitwerking kunnen hebben.

Lees meer »

De feestdagen staan voor de deur. Voor veel families staan deze dagen onder andere in het teken van lekker eten. Bij een familiediner is er vaak eten in overvloed en word je overspoeld met kerstkransjes, cake, gourmetschotels en wild. Hoe overleef je de kerstdagen? Veel mensen merken het; na de feestdagen zijn er toch vaak een paar ongewenste kilootjes bijgekomen. Zeker wanneer er meerdere familiebezoeken worden afgelegd, kan het moeilijk zijn om gezond te eten. Toch is het niet onmogelijk om gezond de feestdagen door te komen.

Gourmetten

Voor veel mensen is de kerst niet compleet zonder gezellig gourmetten met de hele familie. Ontkom jij hier ook niet aan? Probeer dan het vlees te laten staan en bak wat groente in je pannetje: champignons, ui of paprika zijn heel geschikt voor de gourmet. Je kunt ook kiezen voor een stukje vis of bijvoorbeeld een vleesvervanger. En wist je dat er ook gourmetsets zijn, waarbij je helemaal geen olie of boter hoeft te gebruiken?

Wees uitgerust

Eigenlijk geldt deze tip altijd wel, maar zeker in de decembermaand: zorg dat je genoeg slaapt. Als je genoeg uitrust, kun je je niet alleen weer opladen voor het komende jaar, goed slapen zorgt er ook voor dat je fitter bent. Als je energiek en uitgerust bent, kun je beter omgaan met bijvoorbeeld gestresste familieleden. Laat je ook zeker niet opjagen als iemand in je omgeving zich zorgen maakt over het eten.

Beweeg genoeg

Ook tijdens de kerstdagen is het goed om tijd te maken voor beweging. Hoe verleidelijk het ook kan zijn om op de bank te blijven zitten en die kerstfilm nog eens te kijken. Ga na het avondeten een half uurtje wandelen of bied aan om de hond even uit te laten. In de aanloop naar de feestdagen kun je eenvoudig voor wat extra beweging zorgen. Loop of fiets bijvoorbeeld naar de supermarkt voor je feestinkopen.

Wijn

Niet alleen het eten is vaak overvloedig met kerstmis, ook alcoholische dranken zijn ruimschoots aanwezig. Je hoeft dit niet af te slaan, maar matig je alcoholgebruik. Kies dan bij voorkeur voor een glas rode wijn.

En wat nu als die weegschaal wel een kilo meer aangeeft 1 januari? Begin gelijk weer met je gezonde leefstijl. Geef die extra kilo niet de kans om er na 5 jaar 5 extra te zijn. Heb je hierbij net dat ene zetje nodig om een gezonde leefstijl eigen te maken. Neem dan contact op.

Lees meer »

Wij zouden ons best weleens ontmoedigd kunnen voelen door alleen al de gedachte aan het woord “bewegen”. Maar het is gemakkelijker dan men denkt om verschillende manieren van bewegen in de dagelijkse routine op te nemen en de voordelen van meer bewegen te gaan inzien.

In plaats van een kortstondige actie kan meer bewegen een integraal deel van het dagelijkse leven zijn en ook hoe men tegen de wereld aankijkt. Zo wordt beweging juist leuk en verkwikkend, in plaats van een opgave.

Er is natuurlijk absoluut niets mis met regelmatige trainingssessies in de sportschool met behulp van gewichten, loopband of roeimachine – ook dat is een geweldige manier om fit te blijven – maar als u op zoek bent naar een andere vorm van inspiratie, zijn er vele manieren om van een gezondere routine te profiteren.

Als voorbeelden van aerobic-activiteit, wat in wezen elke matig intensieve activiteit gedurende een langere periode is, horen wij meestal over snelwandelen, hardlopen of teamsporten. Maar huishoudelijk werk is ook een manier om uw hartslag te verhogen en calorieën te verbranden; variërend van met de stofzuiger door het huis te gaan, de voorjaarsschoonmaak doen, eindelijk die kamer schilderen die u al zo lang wilde opknappen, de garage opruimen tot dozen naar zolder brengen. En tuinieren, zoals onkruid wieden of het gazon maaien, is niet alleen een positieve inspanning, het is ook een geweldige gelegenheid om in de frisse lucht in beweging te zijn.

Hier zijn enkele cijfers: slechts 20 tot 30 minuten ramen lappen, een uurtje bladeren harken, in het weekend de auto wassen, al deze activiteiten verbruiken ieder tot 100 calorieën.

De lengte van de meeste autoritten is minder dan anderhalve kilometer.

Met andere woorden, het is het overwegen waard om te voet te gaan. Het is goed voor het milieu en voor u, en het is ook iets wat u samen met familie en vrienden kunt doen. Loop of fiets eens een paar keer per week met de kinderen naar school of naar de winkels voor de dagelijkse boodschappen; het is een eenvoudige manier om een beetje meer fysieke activiteit in uw dagelijkse leven in te bouwen.

Stimuleer uw hele gezin, vooral uw kinderen, om mee te doen met deze nieuwe benadering van bewegen, het zal u allemaal nieuwe energie geven. Als u ze zover kunt krijgen om samen met u te gaan fietsen, zwemmen, of alleen wat rond te rennen in het dichtstbijzijnde park om stoom af te blazen, moet het u voldoening geven dat u uw kinderen het goede voorbeeld geeft en hen helpt voor de rest van hun leven goede en gezonde gewoonten te ontwikkelen.

Samen met andere mensen bewegen maakt het leuk en iets om naar uit te kijken. Door beweging te combineren met sociaal contact gaat u beseffen hoezeer het uw leven kan verrijken. U zult zelf gaan inzien hoe goed bewegen voor uzelf en iedereen om u heen is, en dat het niet iets is dat u vooral wilt vermijden.

Op al deze manieren kunt u dergelijke geleidelijke veranderingen aanbrengen die uw dagelijkse leven niet onderbreken, maar die op lange termijn zo’n positieve uitwerking kunnen hebben.

Lees meer »

De feestdagen staan voor de deur. Voor veel families staan deze dagen onder andere in het teken van lekker eten. Bij een familiediner is er vaak eten in overvloed en word je overspoeld met kerstkransjes, cake, gourmetschotels en wild. Hoe overleef je de kerstdagen? Veel mensen merken het; na de feestdagen zijn er toch vaak een paar ongewenste kilootjes bijgekomen. Zeker wanneer er meerdere familiebezoeken worden afgelegd, kan het moeilijk zijn om gezond te eten. Toch is het niet onmogelijk om gezond de feestdagen door te komen.

Gourmetten

Voor veel mensen is de kerst niet compleet zonder gezellig gourmetten met de hele familie. Ontkom jij hier ook niet aan? Probeer dan het vlees te laten staan en bak wat groente in je pannetje: champignons, ui of paprika zijn heel geschikt voor de gourmet. Je kunt ook kiezen voor een stukje vis of bijvoorbeeld een vleesvervanger. En wist je dat er ook gourmetsets zijn, waarbij je helemaal geen olie of boter hoeft te gebruiken?

Wees uitgerust

Eigenlijk geldt deze tip altijd wel, maar zeker in de decembermaand: zorg dat je genoeg slaapt. Als je genoeg uitrust, kun je je niet alleen weer opladen voor het komende jaar, goed slapen zorgt er ook voor dat je fitter bent. Als je energiek en uitgerust bent, kun je beter omgaan met bijvoorbeeld gestresste familieleden. Laat je ook zeker niet opjagen als iemand in je omgeving zich zorgen maakt over het eten.

Beweeg genoeg

Ook tijdens de kerstdagen is het goed om tijd te maken voor beweging. Hoe verleidelijk het ook kan zijn om op de bank te blijven zitten en die kerstfilm nog eens te kijken. Ga na het avondeten een half uurtje wandelen of bied aan om de hond even uit te laten. In de aanloop naar de feestdagen kun je eenvoudig voor wat extra beweging zorgen. Loop of fiets bijvoorbeeld naar de supermarkt voor je feestinkopen.

Wijn

Niet alleen het eten is vaak overvloedig met kerstmis, ook alcoholische dranken zijn ruimschoots aanwezig. Je hoeft dit niet af te slaan, maar matig je alcoholgebruik. Kies dan bij voorkeur voor een glas rode wijn.

En wat nu als die weegschaal wel een kilo meer aangeeft 1 januari? Begin gelijk weer met je gezonde leefstijl. Geef die extra kilo niet de kans om er na 5 jaar 5 extra te zijn. Heb je hierbij net dat ene zetje nodig om een gezonde leefstijl eigen te maken. Neem dan contact op.

Lees meer »

Wij zouden ons best weleens ontmoedigd kunnen voelen door alleen al de gedachte aan het woord “bewegen”. Maar het is gemakkelijker dan men denkt om verschillende manieren van bewegen in de dagelijkse routine op te nemen en de voordelen van meer bewegen te gaan inzien.

In plaats van een kortstondige actie kan meer bewegen een integraal deel van het dagelijkse leven zijn en ook hoe men tegen de wereld aankijkt. Zo wordt beweging juist leuk en verkwikkend, in plaats van een opgave.

Er is natuurlijk absoluut niets mis met regelmatige trainingssessies in de sportschool met behulp van gewichten, loopband of roeimachine – ook dat is een geweldige manier om fit te blijven – maar als u op zoek bent naar een andere vorm van inspiratie, zijn er vele manieren om van een gezondere routine te profiteren.

Als voorbeelden van aerobic-activiteit, wat in wezen elke matig intensieve activiteit gedurende een langere periode is, horen wij meestal over snelwandelen, hardlopen of teamsporten. Maar huishoudelijk werk is ook een manier om uw hartslag te verhogen en calorieën te verbranden; variërend van met de stofzuiger door het huis te gaan, de voorjaarsschoonmaak doen, eindelijk die kamer schilderen die u al zo lang wilde opknappen, de garage opruimen tot dozen naar zolder brengen. En tuinieren, zoals onkruid wieden of het gazon maaien, is niet alleen een positieve inspanning, het is ook een geweldige gelegenheid om in de frisse lucht in beweging te zijn.

Hier zijn enkele cijfers: slechts 20 tot 30 minuten ramen lappen, een uurtje bladeren harken, in het weekend de auto wassen, al deze activiteiten verbruiken ieder tot 100 calorieën.

De lengte van de meeste autoritten is minder dan anderhalve kilometer.

Met andere woorden, het is het overwegen waard om te voet te gaan. Het is goed voor het milieu en voor u, en het is ook iets wat u samen met familie en vrienden kunt doen. Loop of fiets eens een paar keer per week met de kinderen naar school of naar de winkels voor de dagelijkse boodschappen; het is een eenvoudige manier om een beetje meer fysieke activiteit in uw dagelijkse leven in te bouwen.

Stimuleer uw hele gezin, vooral uw kinderen, om mee te doen met deze nieuwe benadering van bewegen, het zal u allemaal nieuwe energie geven. Als u ze zover kunt krijgen om samen met u te gaan fietsen, zwemmen, of alleen wat rond te rennen in het dichtstbijzijnde park om stoom af te blazen, moet het u voldoening geven dat u uw kinderen het goede voorbeeld geeft en hen helpt voor de rest van hun leven goede en gezonde gewoonten te ontwikkelen.

Samen met andere mensen bewegen maakt het leuk en iets om naar uit te kijken. Door beweging te combineren met sociaal contact gaat u beseffen hoezeer het uw leven kan verrijken. U zult zelf gaan inzien hoe goed bewegen voor uzelf en iedereen om u heen is, en dat het niet iets is dat u vooral wilt vermijden.

Op al deze manieren kunt u dergelijke geleidelijke veranderingen aanbrengen die uw dagelijkse leven niet onderbreken, maar die op lange termijn zo’n positieve uitwerking kunnen hebben.

Lees meer »

De feestdagen staan voor de deur. Voor veel families staan deze dagen onder andere in het teken van lekker eten. Bij een familiediner is er vaak eten in overvloed en word je overspoeld met kerstkransjes, cake, gourmetschotels en wild. Hoe overleef je de kerstdagen? Veel mensen merken het; na de feestdagen zijn er toch vaak een paar ongewenste kilootjes bijgekomen. Zeker wanneer er meerdere familiebezoeken worden afgelegd, kan het moeilijk zijn om gezond te eten. Toch is het niet onmogelijk om gezond de feestdagen door te komen.

Gourmetten

Voor veel mensen is de kerst niet compleet zonder gezellig gourmetten met de hele familie. Ontkom jij hier ook niet aan? Probeer dan het vlees te laten staan en bak wat groente in je pannetje: champignons, ui of paprika zijn heel geschikt voor de gourmet. Je kunt ook kiezen voor een stukje vis of bijvoorbeeld een vleesvervanger. En wist je dat er ook gourmetsets zijn, waarbij je helemaal geen olie of boter hoeft te gebruiken?

Wees uitgerust

Eigenlijk geldt deze tip altijd wel, maar zeker in de decembermaand: zorg dat je genoeg slaapt. Als je genoeg uitrust, kun je je niet alleen weer opladen voor het komende jaar, goed slapen zorgt er ook voor dat je fitter bent. Als je energiek en uitgerust bent, kun je beter omgaan met bijvoorbeeld gestresste familieleden. Laat je ook zeker niet opjagen als iemand in je omgeving zich zorgen maakt over het eten.

Beweeg genoeg

Ook tijdens de kerstdagen is het goed om tijd te maken voor beweging. Hoe verleidelijk het ook kan zijn om op de bank te blijven zitten en die kerstfilm nog eens te kijken. Ga na het avondeten een half uurtje wandelen of bied aan om de hond even uit te laten. In de aanloop naar de feestdagen kun je eenvoudig voor wat extra beweging zorgen. Loop of fiets bijvoorbeeld naar de supermarkt voor je feestinkopen.

Wijn

Niet alleen het eten is vaak overvloedig met kerstmis, ook alcoholische dranken zijn ruimschoots aanwezig. Je hoeft dit niet af te slaan, maar matig je alcoholgebruik. Kies dan bij voorkeur voor een glas rode wijn.

En wat nu als die weegschaal wel een kilo meer aangeeft 1 januari? Begin gelijk weer met je gezonde leefstijl. Geef die extra kilo niet de kans om er na 5 jaar 5 extra te zijn. Heb je hierbij net dat ene zetje nodig om een gezonde leefstijl eigen te maken. Neem dan contact op.

Lees meer »

Wij zouden ons best weleens ontmoedigd kunnen voelen door alleen al de gedachte aan het woord “bewegen”. Maar het is gemakkelijker dan men denkt om verschillende manieren van bewegen in de dagelijkse routine op te nemen en de voordelen van meer bewegen te gaan inzien.

In plaats van een kortstondige actie kan meer bewegen een integraal deel van het dagelijkse leven zijn en ook hoe men tegen de wereld aankijkt. Zo wordt beweging juist leuk en verkwikkend, in plaats van een opgave.

Er is natuurlijk absoluut niets mis met regelmatige trainingssessies in de sportschool met behulp van gewichten, loopband of roeimachine – ook dat is een geweldige manier om fit te blijven – maar als u op zoek bent naar een andere vorm van inspiratie, zijn er vele manieren om van een gezondere routine te profiteren.

Als voorbeelden van aerobic-activiteit, wat in wezen elke matig intensieve activiteit gedurende een langere periode is, horen wij meestal over snelwandelen, hardlopen of teamsporten. Maar huishoudelijk werk is ook een manier om uw hartslag te verhogen en calorieën te verbranden; variërend van met de stofzuiger door het huis te gaan, de voorjaarsschoonmaak doen, eindelijk die kamer schilderen die u al zo lang wilde opknappen, de garage opruimen tot dozen naar zolder brengen. En tuinieren, zoals onkruid wieden of het gazon maaien, is niet alleen een positieve inspanning, het is ook een geweldige gelegenheid om in de frisse lucht in beweging te zijn.

Hier zijn enkele cijfers: slechts 20 tot 30 minuten ramen lappen, een uurtje bladeren harken, in het weekend de auto wassen, al deze activiteiten verbruiken ieder tot 100 calorieën.

De lengte van de meeste autoritten is minder dan anderhalve kilometer.

Met andere woorden, het is het overwegen waard om te voet te gaan. Het is goed voor het milieu en voor u, en het is ook iets wat u samen met familie en vrienden kunt doen. Loop of fiets eens een paar keer per week met de kinderen naar school of naar de winkels voor de dagelijkse boodschappen; het is een eenvoudige manier om een beetje meer fysieke activiteit in uw dagelijkse leven in te bouwen.

Stimuleer uw hele gezin, vooral uw kinderen, om mee te doen met deze nieuwe benadering van bewegen, het zal u allemaal nieuwe energie geven. Als u ze zover kunt krijgen om samen met u te gaan fietsen, zwemmen, of alleen wat rond te rennen in het dichtstbijzijnde park om stoom af te blazen, moet het u voldoening geven dat u uw kinderen het goede voorbeeld geeft en hen helpt voor de rest van hun leven goede en gezonde gewoonten te ontwikkelen.

Samen met andere mensen bewegen maakt het leuk en iets om naar uit te kijken. Door beweging te combineren met sociaal contact gaat u beseffen hoezeer het uw leven kan verrijken. U zult zelf gaan inzien hoe goed bewegen voor uzelf en iedereen om u heen is, en dat het niet iets is dat u vooral wilt vermijden.

Op al deze manieren kunt u dergelijke geleidelijke veranderingen aanbrengen die uw dagelijkse leven niet onderbreken, maar die op lange termijn zo’n positieve uitwerking kunnen hebben.

Lees meer »

De feestdagen staan voor de deur. Voor veel families staan deze dagen onder andere in het teken van lekker eten. Bij een familiediner is er vaak eten in overvloed en word je overspoeld met kerstkransjes, cake, gourmetschotels en wild. Hoe overleef je de kerstdagen? Veel mensen merken het; na de feestdagen zijn er toch vaak een paar ongewenste kilootjes bijgekomen. Zeker wanneer er meerdere familiebezoeken worden afgelegd, kan het moeilijk zijn om gezond te eten. Toch is het niet onmogelijk om gezond de feestdagen door te komen.

Gourmetten

Voor veel mensen is de kerst niet compleet zonder gezellig gourmetten met de hele familie. Ontkom jij hier ook niet aan? Probeer dan het vlees te laten staan en bak wat groente in je pannetje: champignons, ui of paprika zijn heel geschikt voor de gourmet. Je kunt ook kiezen voor een stukje vis of bijvoorbeeld een vleesvervanger. En wist je dat er ook gourmetsets zijn, waarbij je helemaal geen olie of boter hoeft te gebruiken?

Wees uitgerust

Eigenlijk geldt deze tip altijd wel, maar zeker in de decembermaand: zorg dat je genoeg slaapt. Als je genoeg uitrust, kun je je niet alleen weer opladen voor het komende jaar, goed slapen zorgt er ook voor dat je fitter bent. Als je energiek en uitgerust bent, kun je beter omgaan met bijvoorbeeld gestresste familieleden. Laat je ook zeker niet opjagen als iemand in je omgeving zich zorgen maakt over het eten.

Beweeg genoeg

Ook tijdens de kerstdagen is het goed om tijd te maken voor beweging. Hoe verleidelijk het ook kan zijn om op de bank te blijven zitten en die kerstfilm nog eens te kijken. Ga na het avondeten een half uurtje wandelen of bied aan om de hond even uit te laten. In de aanloop naar de feestdagen kun je eenvoudig voor wat extra beweging zorgen. Loop of fiets bijvoorbeeld naar de supermarkt voor je feestinkopen.

Wijn

Niet alleen het eten is vaak overvloedig met kerstmis, ook alcoholische dranken zijn ruimschoots aanwezig. Je hoeft dit niet af te slaan, maar matig je alcoholgebruik. Kies dan bij voorkeur voor een glas rode wijn.

En wat nu als die weegschaal wel een kilo meer aangeeft 1 januari? Begin gelijk weer met je gezonde leefstijl. Geef die extra kilo niet de kans om er na 5 jaar 5 extra te zijn. Heb je hierbij net dat ene zetje nodig om een gezonde leefstijl eigen te maken. Neem dan contact op.

Lees meer »